Selecteer een pagina

Reisorganisatie Karin’s Choice richt zich op ‘de reisliefhebber die het net even anders wil’. De website kwebbelt over authentieke cultuur en lokale bevolking, dat werk. Je slaapt in een sfeervol boutique hotel of ‘dat knusse pappa en mamma appartement’. Dat wat?

Het moet je aanspreken. Of niet natuurlijk.

Maar afgezien daarvan: u kent de aangrijpende film Sophie’s Choice toch? Meryl Streep kreeg er Oscar voor. Ze speelt een vrouw die moet kiezen wie van haar twee kinderen in Auschwitz vergast wordt. De naam blijft voor velen voorgoed verbonden aan de Holocaust.

Toch was er een paar decennia later dus een reisorganisatie die, op zoek naar een passende naam, uitkwam op ‘Karin’s Choice.’ Is dat nou gewoon slechte smaak of een kwestie van te weinig historisch besef? En moet een reisorganisatie eigenlijk een goede smaak of historisch besef hebben?

Ik vind van wel. Maar ik ben duidelijk ook niet de doelgroep van deze organisatie. Al was het maar omdat je mij voor geen prijs in een ‘knus pappa en mamma appartement’ krijgt.