Selecteer een pagina

Deze zomer fietste ik door het Nederlandse rivierenland. De vergezichten zijn hartverscheurend mooi. Het lijkt wel of je door schilderijen van Ruysdael en Koekkoek fietst. Koeien in de wei, schapen op de dijk, bomen die doorbuigen onder de appels en in de verte altijd die glinsterende rivier. Het landschap stal mijn hart.

Met heel wat kilometers in de benen streken we neer in een hotel in Beneden Leeuwen, midden in de Betuwe. Daar kregen we een foldertje in de hand gedrukt dat ons ruw uit onze romantische landschapsdromen wekte met de slogan: Rivierenland steeltje hart.

Hebben ze voor deze slogan voor veel geld een bureau ingehuurd? Of hebben twee ambtenaren met een paar biertjes op deze op een vrijdagmiddag gierend van de lach op een servetje geschreven? Een prijsvraag bij de buurtsuper waar je een leverworst kon winnen met een slagzin?

We dachten dat we het dieptepunt in citymarketing al bereikt hadden, maar dit komt toch echt in de buurt.

rivierenland